Life update (fitness VLOG, toitumine, uued projektid)

Mulle täitsa meeldib viimasel ajal see vabas vormis oma elust kirjutamine. Kuidagi vabastav tunne oli end teile avada ja näha, kui avasüli mu pihtimusi vastu võeti. Armastust sadas sisse akendest ja ustest ning negatiivsus ei mahtunudki ligi. Olen oma eluga aina paremal järjel. Võtan ette rohkem riske, projekte ja spontaanseid otsuseid ning tegelen vägagi aktiivselt enesearendusega ja unistusteni pürgimisega.

Uued projektid

Oioioiii, mis mul teile varuks on… Olen justkui taassündinud ning võtnud korraga ette mitmeid põnevaid projekte. Üks kasulikum kui teine, kolmas põnevam kui neljas. Ei teagi, millest kohe alustada…

Goodie bags

Paljas Porgand goodie bags ehk siis Paljas Porgandi köögilemmikute kotike jõuab teieni juba uue aasta algul! Tegemist ei ole jõulupakiga, sest neid on kõik kohad niikuinii täis. Tegemist on pigem kotiga, mis on suunatud kõigile, kes soovivad aastale 2018 vastu astuda tervislikuma, tervema ja tugevamana. Tegemist on ilusa ja motiveeriva orgaanilisest puuvillast oranži ökokotiga, millele olen lasknud trükkida motiveeriva loosungi, et toidupoes šoppamine mööduks lõbusalt ja kott täituks ikka tervislikult!

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-seminar-naised-toitumine-trenn-fitness-tulevik-plaanid-myfitness-motivatsioon-dag-holmen-video-õlad-kava

Kotikesed lähevad müüki igasse Biomarketisse ning sisaldavad just minu köögilemmikuid ehk toiduaineid, mida kasutan igapäevaselt tervisliku toidu valmistamisel. Ja otse loomulikult on kotiga koos ostes sisu teile palju soodsam! Mida kott sisaldama hakkab, mis on hinnaks ja millal piiratud koguses kottidele tormi joosta, saate teada juba varsti ilmuvas blogipostituses!

Naistele suunatud seminaride sari

See on minu praeguse aja suurim projekt, mille võtsin käsile umbes pool kuud tagasi koos holistilise karjäärinõustajaga. Mul on rõõm näha, millise võimsa ja naiselikkusele rõhuva platvormi olen suutnud naistega üheskoos oma blogist luua. Koha, kus me kõik suudame arutleda teemade üle, mis lähevad ka reaalselt korda ning on võimelised elusid muutma! Ma ei kavatse piirduda enam probleemide käsitlemisega vaid blogis neist kirjutades. Ma soovin tutvuda kõikide võimsate naistega, kes siin üheskoos sõna võtavad, tuge avaldavad ning edusamme teevad.

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-seminar-naised-toitumine-trenn-fitness-tulevik-plaanid-myfitness-motivatsioon-dag-holmen-video-õlad-kava

Ma soovin kutsuda kokku VAID oma blogi lugejad ning jätta seminaride sarja kitsamasse ringi. Et tunneksime end ikka üheskoos kui oma kodus, justkui arvutiekraani taga Paljas Porgand blogiavarustes naisteteemadel arutlemas. Ilmselgelt puudutame aga täiesti uusi teemasid ning räägime neist läbi kogemuste ning oma ala professionaalidega. Nii arutleme kogu sarja vältel enesearmastusest, lähisuhetest, enesearendusest, riskide võtmisest, haavatavusest, tervisest ja paljust paljust muust.

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-seminar-naised-toitumine-trenn-fitness-tulevik-plaanid-myfitness-motivatsioon-dag-holmen-video-õlad-kava

Foto – Marleen Muhuste (Denim Dream jõulukampaania)

Soovin olla olemas naistele, kes on veel eneseotsingutel, on takerdunud komistuskivi otsa või on endaga täiesti sina peal. Soovin teha midagi erakordset ning läbi selle tohutu naisenergia ühendada jõud ning teineteist aidata. Ootan kommentaariumisse väga teiepoolseid ideid ning mõtteavaldusi antud projekti osas. Kas oleksite antud seminaridel osalemisest huvitatud? Esimene on plaanis juba kevade paiku ning jällegi ilmub lisainfo üsna varsti juba blogis!

Muud ettevõtmised

Muidugi ei saa piirduda vaid mõne suurprojektiga. Minu igapäeva rikastavad ka muud pisiteod nagu visiitkaartide lõpule viimine, blogi inglise keelsele platvormile tõlkimine ning juba neljanda retseptiraamatu kirjutamine. Üsna pea on mu pudruraamat ka eesti- ja inglisekeelse e-raamatuna kõigile saadaval, sest trükitud kujul on poelettidel veel vaid viimased eksemplarid!

Toitumine

Päris mitmed on avaldanud soovi teada saada: mida ma söön igapäevaselt, mis on mu lemmiksöögikohad, mida ma väljas käies söön, mis on mu must-be toiduained, palju kaloreid ma tarbin, mis on mu makrode vahekord jpm. Alustame siis sellest, et oma kaloreid ma teile ei paljasta, sest meie kõigi kehad ja seega ka energiavajadus on erinevad. Ma ei soovi, et keegi võtaks minu kalorid ja makrod kindla pähe ja rakendaks neid enda peal. Minu toitumist jälgib personaaltreener, kes kohandab neid vastavalt mu eesmärkidele, kaalule ja väljanägemisele.

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-seminar-naised-toitumine-trenn-fitness-tulevik-plaanid-myfitness-motivatsioon-dag-holmen-video-õlad-kava

Kui aga räägime toitumisest, siis siin kohal peatuksin küll. Ma austan ja armastan veganlust väga, kuid nagu olen ka varem öelnud selgesõnaliselt, siis ise ma vegan ei ole. Küll aga olen pühendanud veganitele menüü restoranis Basiilik, mis ootab sind end uudistama ning järele proovima. Tagasiside on olnud igati hea ning kindlasti kui lähed proovima, siis kriba ka mulle, kuidas meeldis. Vaid nii saame paremuse poole!

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-seminar-naised-toitumine-trenn-fitness-tulevik-plaanid-myfitness-motivatsioon-dag-holmen-video-õlad-kava

Foto – Erlend Štaub (Õhtuleht)

Nagu ehk InstaStorydes nii mõnigi nägi, siis tegin hiljuti NutriSMART testi, mille tulemusel tuli välja, et mu kehas esineb tugev talumatus herneste, roheliste ubade, soja, kaseiini, tomati ja õuna vastu. Kusjuures üks põhjuseid, miks testi otsustasin teha, oligi suuremat sorti muudatus dieedis. Kuigi ma liha ei söönud juba ammu, siis munast ja kalast loobusin ma hiljuti, kui hakkasin täielikult taimseks. See tähendas aga valgu kättesaamist alternatiivsetest toiduainetest nagu kaunviljad ja soja. Ja no iga kord pärast sojatoodete tarbimist, eriti kui sinna veel kaunviljad lisatud olid, pidi kõht et pea hulluks minema.

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-seminar-naised-toitumine-trenn-fitness-tulevik-plaanid-myfitness-motivatsioon-dag-holmen-video-õlad-kava

Nüüd olen eemaldanud soja ja rohelised oad oma igapäevamenüüst. Enesetunne on juba oluliselt parem. Et aga mingitki valku kätte saada, siis tarbin lisaks taimsetele valgupulbritele igapäevaselt ka kala (harvem muid mereande). Veel saan valku kaunviljadest, kaerahelvestest, väga harva ikkagi ka sojatoodetest ning valgurikastest köögiviljadest. Ja nii tuleb mul ikkagi kenasti 100 g valku päevas kokku.

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-seminar-naised-toitumine-trenn-fitness-tulevik-plaanid-myfitness-motivatsioon-dag-holmen-video-õlad-kava

Kui nüüd räägime minu keskmisest päevast, siis näeb minu söögilaud välja selline:

  1. Kaerahelbepuder vegan valgu, pähklivõi, kakaonibside ja marjade/puuviljadega
  2. Riisi-/maisi-/tatragaletid avokaado/hummuse, spinati, külmsuitsulõhe/tuunikala, tomati, kurgi ja paprikaga
  3. Salat röstitud, marineeritud ja värskete köögiviljadega, kaunviljade, maitsepärmi, pähklite/seemnete ja kala/tofu/mereandidega

Snäkiks armastan ma hummust köögiviljadega, puuvilju, batoone jms. Vedelikuna tarbin ma ohtralt Värskat ja armastan mandlipiimaga lattet või sojapiimaga kohvi. Mitte mingeid limpse, mahlasid jms ma ei joo. Lähiajal on plaanis lülitada ka smuuti oma päeva sisse. Kuna mul kodus praegu ahi ja pliit veel puuduvad, siis tulebki tagasihoidlikumalt hakkama saada ja panna käiku varuvariandid.

Fitness vlog

Olen lõpuks teie suurtele sooviavaldustele vastu tulnud ning alustanud oma fitnessvlogiga. Kuna ma olen alati pühendanud blogi postitusi kvaliteedile, siis ei saa vlogiga teisiti olla. Nii olen löönud käpad kokku MyFitnessiga ja videograafiga Dag Holmen, et tuua teieni kvaliteetseid motivatsioonivideoid. Tegemist on siis pisiklippidest valminud montaažidega, mis samas on piisavalt näitlikud, et anda edasi teile minu kava.

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-seminar-naised-toitumine-trenn-fitness-tulevik-plaanid-myfitness-motivatsioon-dag-holmen-video-õlad-kava

Iga juutuubi video kirjeldusest leiate detailselt ette näidatud kava. Ootan huviga tagasisidet, mida soovite rohkem või vähem näha, mis on puudu või mis on üle. Mis kava sooviksite järgmisena näha jne… Ma püüan anda teile ikka seda, mida te soovite! Olenemata juutuubi videotest jään ma pisteliselt teid ka InstaStorydes motiveerima ja inspireerima. Küll aga ei saa ma sinna midagi parata, et need 24H pärast õhku kaovad. Võtame seda kui põhjust, miks ikka ja jälle mu storysid piilumas käia ja MyFitnessi trennisaali kohe joosta! Praegu aga nautige videot ning ärge unustage postitusele tagasisidet andmast!

Comments

  1. Kadri says

    Merilin, toitumisnõustajana on mul valgukoguse osas Sulle küsimused: kui palju moodustab valk Su päevamenüüst ning mis on valgukogus kehakaalu kg kohta? Ametlikes toitumissoovitustes on kirjas 0.8-1.1g/ kehakaalu kg kohta. Kui Sa just 90kg ei kaalu (mida Sa selgelt ei kaalu), siis kas Sa mitte ei liialda valguga? Tänases fitnessi-hulluses on kuidagi tekitatud arusaam, nagu valk oleks kõige tervislikum makro ja seda peaks rohkem tarbima.

    • says

      Tere,

      Muidugi inimene, kes teeb tugevat jõutrenni, vajab ka vähe rohkem valku. Minu igapäevane valgukogus on 100g. 🙂 See oleneb ka keha eripärast. Minu keha on väga tundlik näiteks süsivesikutele, teistel jälle keha õitseb süsivesikute peale.

  2. Daysyst huvitatud says

    Tere, kas tohib küsida viljakusmonitori kohta? Kas kasutad seda veel ja kas leiad, et see on mõistlik investeering (eesmärgiga hetkel veel rasedusest hoiduda).

    Kuidas seda menstruatsiooni algust seal Appis märkida, kas kohe, kui määrima hakkab ja isegi veel nö päevad alanud ei ole, peaks märkima selle esimeseks päevaks?

    • says

      Hei, kasutan ikka veel. Mõõdan iga hommik 😉
      Sina ei pea äpis midagi märkima. Menstruatsiooni päevadel hoiad nuppu peal ja see märgibki ära. Märgid ikka siis kui päevad on alanud.

  3. Triin says

    Kui usaldusväärdeks antud NutriSMART testi pead? Kas tegemist on veretestiga? Ja kas oled kunagi teinud või uurinud ka mõne teise toidutalumatuse testi kohta? Sooviksin ka toidutalumatust endal testida aga neid teste on nii palju ja hinnad ka päris krõbedad.

    Jõudu ja jaksu!

    • says

      Tegemist on veretestiga. No mu ennustused läksid küll täppi. Õuna teadsin juba varem, et ei kannata. Ebamugavustunne pärast roheliste ubade ja soja tarbimist väljendus ka testi tulemustes. Samamoodi teadsin ka SYNLABI laktoositalumatuse testi põhjal, et piimatooteid ei tohiks tarbida. Seega paistab, et oli täpne. Küll aga võtan ette veel suurejoonelisema veretesti. Kirjutan varsti ka blogis sellest 🙂

  4. Olga says

    Treeningvideost ootasin küll kõvasti enamat. Video ise on väga lahe a la nagu kõik instakuulsused netti panevad oma treening-promo vms videoid. Otseselt õppida selle järgi on keeruline minu arvates. Vb natuke juttu ka juurde mida silmas pidada harjutusi tehes ja natuke pikemalt näidata..?

    • says

      See oli esimene katsetus ja ootamegi tagasisidet, kes mida ootab ja kuidas paremini teha 🙂 Kuna mul rahvusvaheline vaatajaskond, siis eesti keeles peale ei saa rääkida. Ja võib-olla on raske tehnilisest jutust inglise keeles jällegi eestlastel aru saada.

  5. Getter says

    Olen Teie blogi jälginud vahelduva eduga, kuid viimasel ajal on nii mõnigi postitus mind mõtlema pannud, et oluline on tõesti iseendaks jääda. 😊

    Lisaks seminari idee tundub tõesti tore ning mina oleksin ilmselt potentsiaalne tulija, kuna olen paaril korral osalenud “loengutel”, milles on käsitletud enesega rahulolu temaatikat, kuid need olid suhteliselt tuimad, sest arutelu momente ei tekkinud.

    Edu Teile ning jään tulevasi seminare ootama.

  6. m says

    Hea värskendus vahelduseks lugeda, et kõigile ei sobigi 100% veganlus, mitte et see halb oleks, kuid on hea näha ka teist perspektiivi 🙂

  7. C says

    Nii vahva, et kavatsed seminare teha. Olen mitmeid kordi mõelnud, et sind oleks nii hea kuulata ka live’s. 🙂 postitus oli väga-väga lahe taaskord, mille meeldib suhtumine, et sa oma kalorite kogust ei kirjuta. Olen mitmeid inimesi seda viga tegemas näinud. Nagu sa ütlesidki, siis igaühel on kehal oma kindel vajadus ja ilma proffi abita ei peaks ise ikka proovima eksperimenteerida. On tunda et sul läheb juba paremini ja su postitusest õhkab ka lapselikku elevust. See on nii nunnu 😄

    Juutuubi video oli ka mõnus,. See polnud liiga pikk, mida keegi vaadata ei viitsi ja ka vähese ajaga inimesed saavad kiirelt vaadatud. Ainult ühe soovituse annaks: video kirjelduses võiks olla see ka juurde pandud palju iga setiga midagi tegema peab. 🙂

Trackbacks

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga