Kuidas kiirtoidust maksimumi võtta?

Kui me räägime kiirtoidust, siis seostub enamusele sellega mäki eine, tankla hot dog või pizzakioski üles soojendatud juustune kolmnurk. Kas kiirtoit ei tähenda mitte kiiret toitu? ÕS annab vastuseks midagi sellist:

k`iir+ kiire, tavalisest kiirem.

Seega, kas ei võiks öelda, et toit, mille valmistamiseks kulub vähe aega, on samuti kiirtoit? Isegi kui see on täiesti tervlislik? Päris veider, et sama hästi saaks öelda, et smuuti on kiirtoidum kui seda on burger. Sest burgerit peab siiski kokku lappima ja soojendama. Smuuti on aga olemuselt nagu autolammutus, seda toidumaailmas. Kõik ühte masinasse ja sodiks! Ja imekombel ongi olemas üks kiire, tervislik ja maitsev toidukord. Samas on mul smuutidega väga vastuolulisi sisemisi tundeavaldusi. Miks küll?

Smuuti – kas suhkrupauk?

Instagram lausa vohab smuutipalavikuga instagrammeritest, kellest paljud usuvad lisaks ka smuuti detox kuuridesse, mille ajal on millegi pärast lubatud tarbida just ainult smuutisid erinevate detox pulbritega. Ütlen ausalt – mina olen väga skeptiline. Me ei tohiks tarbida hommikust õhtuni vaid smuutisid. Meie seedesüsteem algab ju eelkõige närimisest. Küll aga on hea vahel, päevas korra näiteks, anda seedimisele natuke rohkem pausi ja süüa kergesti seeditavat toitu – püreed, suppi või smuutit.

blogi-smuuti-arvustus-salvest-smushie-tervis-detox-mahedik-toitumine-suhkur-puuviljad-marjad-merilin-taimre-paljas-porgand-

Miks ma ei kipu söögikohtades smuutisi tellima või hoian kaarega eemale paljudest juba pakendatud smuutidest? Sest ma ei saa kunagi olla kindel, mida sinna lisatakse. Paljud magustavad smuutisi lisatud suhkruga või on smuuti kaloraaži ja süsivesikute sisalduse nii lõhki ajanud, et ühe smuutiga võib ma-olen-dieedil-ja-võtan-seega-lõunaks-smuuti inimene ära tarbida kuni 500 kcal enesele teadmata. Ja kõrge suhkrusisaldusega “jook” jõuab ülikiiresti verre, mistõttu toimuvad veresuhkrukõikumised ning juba mõne aja möödudes on tunne justkui polekski midagi söönud. Seepärast usun ma, et smuutid ei tohiks olla mitte omaette toidukord, vaid pigem mitmekülgselt toitumist toetav kiire vahepala, kaaslane pearoa kõrvale või miks mitte tervislik magustoit.

Smuuti – kogu tervis ühest kohast!

Sest tegelikult on smuutid ju tervislikud, kui tooraine on hoolega valitud ja kvaliteetne. See on parim ja kiireim viis saamaks kätte kõikvõimalikke vitamiine ja antioksüdante. Kõik viljad blenderisse ja ongi valmis! Et sellest kiirtoidust kätte saada aga maksimumi, peaks see sisaldama:

  • eri värvi marju – marjad on madala kalori-, kõrge kiudainete- ja väga kõrge antioksüdantide sisaldusega. Värvus esindab fütotoitainetegruppi, seega mida värvilisem, seda rohkem erinevaid fütotoitaineid.
  • puuvilju – jällegi, mida värvilisem seda toredam. Puuviljasuhkur peaks olema smuuti ainus “magustaja” ehk ei tohiks olla lisatud enam rohkem teisel kujul suhkrut. Kui õnnestub ka mõni köögivili ära peita, siis vaid au ja kiitus.
  • supertoitu – oleks ju eriti tore, kui smuuti sisaldaks supertoiduaineid, mida niisama lusikaga suhu panna ei saa. Nagu näiteks erinevaid superfood pulbreid või muid supertoiduaineid nagu chia seemned, linaseemned, kinoa jms.

blogi-smuuti-arvustus-salvest-smushie-tervis-detox-mahedik-toitumine-suhkur-puuviljad-marjad-merilin-taimre-paljas-porgand-

Kahjuks aga piirdub inimeste kujutlusvõime ja inspiratsioonitulv vaid banaani-ja-peotäie-maasikate-smuutiga. Või siis: “Mul pole aega!” Ja nii jõuame me tänapäeva mugavuse maailma – valmistoit! Kas juba eelnevalt pakendatud smuutid on tervislikud? Kas neis on vitamiinid säilinud? Kas need on maitsvad?

Valmissmuutid – kas usaldada?

Usalda, aga kontrolli! Läheneme küsimusele praktiliselt. Mulle saadeti pakiautomaati kenake kuu tagasi sellised armsad kodumaised smuutipakendid Salvestilt nimetusega Smushie. Mida me nende pakendeid vaadates teada saame ehk kuidas valida valmissmuutisid?

blogi-smuuti-arvustus-salvest-smushie-tervis-detox-mahedik-toitumine-suhkur-puuviljad-marjad-merilin-taimre-paljas-porgand-

Pakend

Smushie 170-grammised korgiga tuubipakendid meenutavad beebitoitu, mis võib-olla ei tõmba koheselt täiskasvanut seda endale lõunasöögi kõrvale või vahepalana ostma. Kuid see peaks olema otse vastupidi!

blogi-smuuti-arvustus-salvest-smushie-tervis-detox-mahedik-toitumine-suhkur-puuviljad-marjad-merilin-taimre-paljas-porgand-

Miks?

  • see ei kaalu midagi klaaspurgi kõrval – hea kaasas kanda
  • selle kork on usaldusväärsem võrreldes pudelikorkidega – ei leki
  • pisike ava – ülimugav tarbida nii lapsel kui täiskasvanul aka “plekivaba”
  • pakendi sisu saab tühjaks pigistada, kui klaaspurgil jääb neljandik smuutit pudeliseintele istuma
  • pakendi purunemisoht puudub – kanna hirmutundeta kotis kaasas

Koostis

Mina olen see koostisosade näpuga taga ajaja ja päris halastamatu kohe. Mida me koostisosade seas näha ei taha:

  • E-aineid – kõikvõimalikke värv-, säilitus-, lõhnaaineid, maitsetugevdajaid, paksendajaid jpm.
  • lisatud suhkrut – valge suhkur, fruktoosisiirup, mesi, agaavisiirup, vahtrasiirup jne, sest me ei vaja niigi naturaalsetest suhkrutest rikkale toidule lisaks sukhrut
  • mahla ja kontsentraate – see on tootja viis teha smuuti omakulu madalamaks ja lisada juba mitmekordselt töötlusetappe läbinud “vilju” smuutisse

blogi-smuuti-arvustus-salvest-smushie-tervis-detox-mahedik-toitumine-suhkur-puuviljad-marjad-merilin-taimre-paljas-porgand-

Võtsin siis kohe ka Smushie pakendi ette ja mitte ühegi ülaltoodud punkti vastu ei ole eksitud. Salvesti Smushie pole valmistatud erinevatest mahlakontsentraatidest, vaid puhtast ökoloogilisest püreest ja värsketest marjadest. Erinevalt paljudest smuuti nimetuse all müüdavatest mahlajookidest on see mõnusalt kreemine ja paksu konsistentsiga nagu tõeline smuuti peaks olema. Seega võin julgelt kinnitada, et tegemist on kvaliteetsest toorainest smuutiga, mille koostis vastab ka kõige nõudlikemate smuutisõprade ootustele.

Maitse järgi

Kui me ikka smuuti järele juba haarame, siis võiks see olla ju magus, kreemjas, värske, vahest ka kergelt hapukas? Ma ei kannata smuutisid, millel jääb maitseelamusest vajaka. Sel juhul sööksin pigem maitsestamata jogurtit. Kui juba smuutitamiseks läheb, siis võiks olla alati valida eri maitsete vahel (troopiline, tsitruseline, roheline, marjane, mahe, magus, puuviljane vms).

blogi-smuuti-arvustus-salvest-smushie-tervis-detox-mahedik-toitumine-suhkur-puuviljad-marjad-merilin-taimre-paljas-porgand-

Erinevatest supertoiduks tituleeritud viljadest ja seemnetest koosnev kiudainerikas Salvest Smushie supersmuuti on saadaval kolmes maitsekoosluses:

Kuigi smuutidesse pole lisatud kübetki suhkrut, on kõiki üllatanud smuutide uskumatult mõnus ja magus maitse. Tegu on aga vaid looduslikult marjades ja puuviljades sisalduva suhkruga, mis ongi ühe tõelise ja tervisliku smuuti kõige parem omadus! Minu üheks lemmikuks tarbimisviisiks on saanud treeningjärgne proteiinismuuti: lisa sheikerisse 250 ml vett, 30 g valgupulbrit ja pigista sisse üks smuuti. Sheigi ja naudi värsket, rikkalikku ja kreemja maitsega täisväärtusliku treeningjärgset proteiinijooki.

blogi-smuuti-arvustus-salvest-smushie-tervis-detox-mahedik-toitumine-suhkur-puuviljad-marjad-merilin-taimre-paljas-porgand-

Kui tihti jood sina smuutisid? Kas valmistad ise või ostad valmistooteid? Kas oled Smushie smuutisid juba proovinud? Kui ei, siis mine tšeki mu INSTAGRAMI ja FACEBOOKI auhinnamängu, et võita Salvest Smushie kingikott!

Kõik targemalt kiirtoitu sööma!

Trackbacks

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga