Kõrvitsapüree

lihtne-kõrvitsa-püree

Otsustasin teha sellest lihtsast retseptist postituse just seetõttu, et kui olen varasemalt kasutanud retseptide koostisainete listis kõrvitsapüreed, siis saan mitmeid küsimusi, kust seda osta. Kõrvitsapüree on üpriski populaarne USA-s. Seda võib osta koservitult igast poest. Mina ei mõtleks sekunditki ning ostaksin turult pigem värske kõrvitsa või paluksin vanaemalt ühe koju varastada ja teeksin sellest ise püreed. Esiteks seetõttu, et iga eelnevalt töödeldud toiduaine sisaldab meile vähem või rohkem tundmatuid lisaaineid nagu säilitusained, magusained, värvained, lõhnaained, paksendajad jpm. Lisaks sellele ei ole õrna aimugi kaua see konserv on poelettidel sind oodanud ning eelnevalt ladudes tolmu kogunud. Ning nagu sellest veel vähe oleks, sisaldavad konservid enamjaolt meile kahjulikku ainet BPA-d.

muskaatkõrvits-odav-retsept

Kodune kõrvitsapüree on soodsam, maitsvam, värskem ning arvatavasti nõuab ka vähem aega, kuna Eestis võid end poodides poolsegaseks otsida, enne kui ühe otsa satud. Niisiis pole ühtegi põhjust miks kõrvitsapüreed ise mitte valmistada!

kõrvits-lihtne-vegan

Kõrvits on igale eestlasele tuttav köögivili, kuid paljudel pole aimugi, kui tervislik see on. Milles peitub kõrvitsa võlu:

  • Kõrvits on üks madalaima kalorisisaldusega köögivilju. 100 grammi viljaliha kohta vaid 26 kalorit!
  • Kõrvits ei sisalda kolesterooli ega küllastunud rasvhappeid.
  • Kõrvitsas on palju kiudaineid, mis mõjuvad soodsalt meie seedesüsteemile ning aitavad hoida kaalu kontrolli all.
  • Kõrvitsas on palju antioksüdante. Kõrvitsas on rohkelt A-vitamiini, mida keha vajab tervisliku naha ning limaskestade säilitamiseks. Kõrvitsas leiduvad karoteenid kaitsevad rakke vabade radikaalide kahjustuste eest ning parandavad rakkudevahelist kommunikatsiooni.
  • Kõrvitsaseemned sisaldavad rohkesti fütosteroole. Fütosteroolid alandavad vere kolesteroolitaset, vähendades kolesterooli imendumist ja suurendades selle eraldamist organismist. Neil on südame-veresoonkonnahaigusi ennetav toime ning võivad takistada käärsoole-, rinna- ja eesnäärmevähi teket.
  • Kõrvits on looduslik L-trüptofaani ehk loodusliku antidepressandi allikas. See on aminohape, mis võib aidata leevendada ärevushooge, unetust ja vähendada depressiooni.
  • Kõrvits on suurepärane meie naha tervisele! See on karoteenide, asendamatute rasvhapete ja vitamiinide A, C ja E allikas. Beeta-karoteen on suurepärane vahend vananemise vastu, neutraliseerides vabu radikaale ja võideldes kortsude tekke vastu. Asendamatud rasvhapped pakuvad kaitset kõrge vererõhu vastu ja parandavad naha elastust. Vitamiinid A, C ja E aitavad puhastada ja niisutada nahka.

Hakkasin seda valmistama kell 6 hommikul, kuna uni kadus lihtsalt ära! Silmad poolkinni, unistasin juba kõrvitsakoogi hommikupudrust! Ootasin pingsalt, et ahjusoe kõrvits ära püreestada ning kaerahelbepudru sisse segada.

küpsetatud-kõrvits

Kui kõrvits on ahjust välja tulnud, siis lõhnab terve kodu kõrvitsakoogi järele! Ajas suu lausa nii vett jooksma, et pool kõrvitsast koukisin purki hilisemaks ja teise poole pistsin soolaga üle raputatult nahka! Kõht sai täis ja paistab, et kõrvitsapuder jääb mõneks teiseks korraks! Äkki postitan ka sellest retsepti.

kõrvits-purustatud-püree

Ühest väiksemast kõrvitsast saab umbes 2-3 tassi kõrvitsapüreed. Nii mõnus ja lihtne purgist otse pudru, koogi-, pannkoogi-, küpsisetaigna, supi või mille iganes sisse lisada. Lisab toidule pehmet tekstuuri ning mahlakat maitset!

Päike ärkas ka lõpuks üles ja sain ühe pildi naturaalses valguses. Kahjuks on esimene varajane päike väga tugev ja pildi jaoks liiga kontrastne. Kuid siiski andis veidi elu juurde sellele seeriale.

tervislik-kõrvitsa-püree-retsept-paljas-porgand

Kõrvitsapüree
 
Suurepärane lisand pudru, koogi, magustoidu, riisi, pasta, supi jpm valmistamisel.
Autor:
Retsepti tüüp: DIY
Kogus: 2-3 tassi
Koostisained
  • 1 kõrvits*
  • kookosõli
  • meresoola
Valmistamine
  1. Eelkuumuta ahi 180°C juurde.
  2. Lõika kõrvits pooleks ning eemalda seemned.
  3. Määri sisse kookosõliga ning pritsi peale veidi meresoola.
  4. Kata ahjuplaat küpsetuspaberiga ning aseta peale kõrvitsapoolikud.
  5. Küpseta ahjus u 50 minutit, kuni kõrvits on täiesti pehme.
  6. Lase jahtuda ning kraabi kõrvitsaliha koore seest välja.
  7. Kui soovid eriti kreemjat püreed, siis blenderda see ühtlaseks.
  8. Hoiusta purgis ja säilita külmkapis kuni nädala ning sügavkülmas kuni 1 kuu.
Märkused
*Kui soovid püreed valmistada magustoidu tarbeks, siis soovitan kasutada muskaatkõrvitsat. See on loomult magusam!

 

Comments

    • says

      Kõrvitsatoorkook tuli välja nii hea, et sellest saab hoopis üks kohvikukooke. Oli müügil ka MeGustos nädalavahetusel ja kõik mugiti välkkiirusel sisse 😀 Jagan ma siis hoopis kõrvitsakodujuustukoogi retsepti. Proovin homseks üles panna!

  1. Anna-Brit says

    Olen samuti nüüdsest täiesti kõrvitsapüree usku!! Püreesupp, pastakaste, lisand pudrule.. Oi kui hästi see maitseb 🙂 Siiski olen ideedega veidi tupikus.. Seega sooviks veel mõnda head retsepti, linki, lihtsalt soovitust vms, ükskõik mis vormis, lihtsalt ideid, mida imehead veel püreega teha ja kuhu lisada 🙂

    • says

      Tere Anna-Brit,

      Ma kavatsen järgmise kõrvitaretseptina valmistada kõrvitsakooki 🙂 Igasugustele kookidele, pirukatele, pannkookidele ja isegi jäätisele on see väga maitsvaks lisandiks!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Anna oma hinne: