Kikerherne pitsapõhi

Üsna varsti on lõppemas konkurss “Eesti blogiauhhinad”. Igale väiksemale ja suuremale lugejale on antud võimalus hääletada just enda lemmiku blogi poolt lausa mitmes kategoorias, näiteks toidublogid, reisiblogid, moeblogid jne. See on esimene taoline konkurss Eestis ning on meeletult tore, et midagi sellist on ette võetud. Eesti blogimaastik laieneb üüratul kiirusel ning leidub ka blogijaid, kes peavad mitut saiti korraga (näiteks mina ;)). Seega kui tunnete, et just minu toidublogi on see südamelähedane koht, kuhu ikka ja jälle tagasi tulete ning hea nõu kõrva taga lahkute, siis olen tänulik iga hääle eest! Paljas Porgand on nomineeritud kategooriates “Parim kokandusblogi”, “Parim elustiiliblogi” ja “Kõige tublim blogija”. Kui muid kategooriaid väga ei jälgi, siis on hääletamine mugavaks tehtud: jätate teised kategooriad lihtsalt vahele ja hääletate ainult oma lemmikblogi poolt. Kui jälgite huviga ka minu ja minu kalli fotograafi Jake’i reisiblogi kotidselga.blogspot.com, siis on see nomineeritud kategooriates “Parim reisiblogi/elu välismaal”, “Parim foto- ja/või videoblogi” ja “Sinu lemmikblogi”. Võite sinnagi linnukesed vopsata! Hääled lähevad lukku 25.05! Tänan kõiki osavõtjaid – aitäh, aitäh!

HÄÄLETA SIIN!

gluteenivaba-pitsa-tervislik-retsept

Väikesed jutud räägitud, asume suurte asjade kallale, milleks on.. trummipõrin… pitsa! Ma palun, tõstke käed ja tehke häält, teie, kes te pitsat ei armasta! Haudvaikus? Seda ma arvasin. Pitsa on vast üks maailma kõige enim armastatud toite. Kahjuks on sellele külge kleebitud aga rämpstoidu silt. Ei mõista miks. Pitsa on ju põhimõtteliselt sai, tomatikaste, liha, köögiviljad ja juust. Kas samasugused pole mitte enamike inimeste hommikuvõileivad? Mõtlemiskoht.

pitsa-põhi-tervislik

Tõelise Itaalia pitsa võlu on tegelikult ära rikkunud kiirtoidukohad, kus pakutakse tõepoolest väga ebatervislikke pitsasid. Selliseid, mis kaetud ketšupiga (suhkruse tomatipastaga), peekoni ja vorstiga, uputatud juustu alla ning köögivilju võib vaid unes näha. Kurb lausa! Kui nüüd täiesti aus olla, siis mina ei kipuks ka tõelise Itaalia pitsa järele oma kätt upitama. Miks? Justnimelt pitsapõhja pärast. See on tühipaljas sai, lihtsüsivesikud, tühjad kalorid. Valge jahu ja õli…

kikerherned-tervislik-retsept

Kui paljud tervislikult toitujad ja fitspod armastavad endale kord nädalas lubatud patutoiduks nautida pitsat, siis minu kikerherne pitsat võiksid nad mugida kasvõi iga päev. Sest kõik Palja Porgandi retseptid toetuvad tasakaalukale, tervislikule ja toitaineterikkale toidule. See ei tähenda, et ma peaksin maailmas kõige enam nauditumast toidust ometigi loobuma – oh ei! Ma olen vaid ajanud pea ja ahju kuumaks, et tulla lagedale alternatiivse retseptiga, mida saavad kõik täiesti ilma süümepiinadeta nautida! See on vastupidiselt tavapitsale lausa tervislik ja täiesti puhas toit! Kas ajab juba neelud käima? Peabki, sest see on tõesti nii maitsev.

köögiviljad-dieet-tervislik

Tegemist on kikerhernestest tehtud pitsapõhjaga, milles on palju valku, häid rasvu ning kiudaineid! Ei tilkagi suhkrut, gluteeni ega laktoosi. Hurraa! Pitsakatte jätan täiesti teie endi teha, sest eks igaühel ole omad eelistused. Ilmselgelt läksin mina köögiviljade värvikomboga lausa hulluks ja tahtsin igat spektrit sinna kokku laduda. Lisasin suvikõrvitsat, avokaadot, sparglit, tomatit, porgandit, rosmariini ja parmesani. Nagu näete, siis tuli minu pitsa välja üks ütlemata lõbus, ilus ja tervislik! Just selline peakski olema üks maailma parim pitsa!

tervislik-pitsa-jahuta-gluteenivaba

Kikerherne pitsapõhi
 
Autor:
Retsepti tüüp: Taimetoit
Kogus: 1 pitsa
Koostisained
  • 1 muna
  • 1 konserv (400 g) / 1½ tassi keedetud kikerherneid
  • 2 purustatud küüslauguküünt
  • 1½ spl tahinit
  • noaotsatäis meresoola
  • noaotsatäis pipart
Valmistamine
  1. Pese kikerherned jooksva vee all ning kuivata paberrätikuga.
  2. Pane kõik koostisaned köögikombaini ning purusta, kuni moodustub ühtlane taigen.
  3. Vormi sellest küpsetuspaberiga kaetud pannile suur ümmargune pizzapõhi.
  4. Küpseta 200°C juures umbes 20 minutit, kuni mõnusalt krõbe ning kuldne.
  5. Kuni pizzapõhi ahjus, valmista ette lemmik pizzakate. Mina kasutasin selleks isetehtud naturaalset tomatipastat, suvikõrvitsa ribasid, riivitud porgandit, poolitatud kirsstomateid, avokaado viile, tükeldatud sparglit, riivitud parmesani juustu ning hakitud rosmariini.
  6. Vali oma lemmikud, kata nendega küpsetatud pizzapõhi ning viska veel 5 minutiks ahju, kuni juust on sulanud.
  7. Aga palun, kõige tervislikum pizza on Sinu!

 

Comments

  1. Jane says

    Tegin täpselt nii nagu siin kirjas .

    Küpsenud taigen tuli õhuke , maitse hea , aga tundus et oleks pidanud kaks muna panema kuna põhi jäi natuke liiga pudi . Kas peabki selline pudi olema ?

  2. Maigrit says

    Minul tekkis küsimus, et mida see tahhin taignale juurde annab? Ei ole ühegi pähklivõi ega ka tahhini sõber.. Kas oskaksid anda nõu? 🙂

    • Paljas Porgand says

      Tere Maigrit,

      See hoiab massi paremini koos ehk käitub nagu siduv aine. Lisaks annab jube hea meki juurde. Kui sa nende sõber otseselt pole, siis järsku ikkagi proovid retseptis? See on hoopis teine asi, kui seda paljalt süüa. Ma ise ka absoluutselt tahhiinipurgi kallale niisama ei kipuks, hehe!

  3. Itaallanna says

    Täiega lahe! Ma siin kannatan jubeda kõhuvalu all, olles eile söönud million kg tavalist (kuid kahjuks imelist) kodus tehtud Itaalia pizzat….täitsa õudne, kui halvasti see jälle kehale mõjus 🙁 otsustasin küll, et hakkan tarbima ainult täisteratooteid (ja seda ma ka teen), aga pizza on mu elu armastus….oli vaja talle ilusti hasta la vista öelda…2 päeva järjest sai pizzat söödud..nüüd on sellega kõik, luban! Aga, küsimus: kikerhernetest võin vist ükskõik milliseid kasutada, eks? Aga juustu? Millist juustu sa muidu kasutad oma retseptides? Mu arust on kõik tavalistes poodides leiduvad juustud suht halva maitsega ja hästi rasvased ka…

  4. Kristiina says

    Väga huvitav idee tõesti. Katsetame ja otsime hetkel poisssõbraga seda õiget ja sobivat põhja mida regulaarselt kasutama hakata ja tundub nagu võitja olevat. Millega aga muna asendada? Olen ise vegan ja sooviks et pitsa ikka ilusti koos püsiks. Kas linaseemned ajaksid asja ära?

    Aitäh. 🙂

  5. Maris K. says

    Proovisin täna seda 🙂 Tahinit mul kahjuks ei olnud, asendasin maapähklivõiga… Pitsa tuli fantastiline ja enam tavalist pitsapõhja enam kunagi ei kasuta. Aitäh hea retsepti eest!!!!:)

  6. Laura says

    Tegin täna õhtuks seda pitsat. Tahinit mul polnud, aga lisasin ise juurde päevalilleseemneid ning juustuks panin tavalist riivjuustu ning tuli väga hea.Kiker hernepõhjal pitsa meeldib nüüdsest palju palju rohkem kui lillkapsapõhjal. Suur suur aitäh sulle! Väga maitsev, lihtne teha ning peale söömist on nii hea kerge tunne 🙂

    • says

      Muidugi! Iga teise pähklivõiga. Neist kõige naturaalsema maitse jätaks vast mandli- ja indiapähklivõi. Küll aga on tahinil nii mõnus omapärane maitse, mis annab kogu kooslusele kõvasti juurde 🙂

  7. Anett says

    Kas seda tahinit on tavapoodides ka saada või peaks seda ise tegema? Millise leti juurest seda leida võiks? See pitsa tundub igatahes üliisuäratav 🙂

    • says

      Ise elan Austraalias ja pole kursis, kas igas tavapoes just saada on. Siin Austraalias hea lihtne, võib igalt poolt osta. Eestis on kindlasti müügil öko- ja tervisepoodides. Ise tegemine on aeganõudev ja messy, kuid mitte ületamatu 😉

    • says

      Kindlasti saab, kuid sel juhul tuleks muuta kogu retsepti. Jahu on siduvam aine kui keedetud kujul kikerherned. Keedetud kujul annavad kikerherned just pitsale massi, kuid jahuga jääb taigent väheks. Põhimõtteliselt saab proovida katse-eksitusmeetodil.

  8. l says

    Kuidas maitsega on? Kas poiss-sõbrale meeldis? Mul endal kodus veidi pirtsakas peigmees. 🙂

    • says

      Mu poiss-sõber oli põhimõtteliselt juba vastu ja nõudis rämpspitsat. Tegime siis talle pitsa saiapõhjale. KÜLL AGA ta proovis seda ja kiitis täitsa heaks! Kellele maitseb hummus, siis see on kindla peale minek. Minu arvates oli väga maitsev!

Trackbacks

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Anna oma hinne: