Bikiini fitnessi ettevalmistus (võistlused, kehaanalüüs, poseerimine)

Küll ma olen uhke enda üle! Olete tähele pannud kui tihti ma viimasel ajal bloginud olen? Mul on hull tung lausa peal. Kuna kuulen aga kõhukorinat, siis mõistan, et olen teid nälga jätnud. Retseptipostitused ulatuvad juba kaugesse minevikku. Mõni suuvesistaja retsept on mul aga varrukas varuks, kas olete huvitatud? Korr-korr. Uups, hoopis mina korisen, sest kell on 6 hommikul ja hommikusöögiaeg on mul alles kell 8.

Mis võistlustel ma osalen?

Et te kõik saaksite omale kalendrisse ära märkida päeva, mil kõrid kisamiseks ja kaasaelamiseks valmis panna, siis puudutame natuke kuupäevi. Minu esimene planeeritud võistlus on 29.10.2016 XI Innar Mardo Memoriaal, 48. Eesti meistrivõistlused kulturismis ja fitnessis. Selleni on jäänud juba vähem kui 11 nädalat! Progress on olnud seni üsna stabiilne ja kui uurisin oma treenerilt Ivarilt, kas ta osaleb ise veel kuskil, siis pakuti mulle välja idee kaasa minna ja oma esimesed poseerimised üle lahe pidada. See idee sadas küll hirmutavalt lagipähe, aga kas on väljakutseid mida ma vastu võtnud pole? Ja ongi kalendrisse märgitud ka teine võistlus 07.-09.10.2016 Ben Weider Legacy Cup. Oi deem, see on juba vähem kui 8 nädala pärast, uhhuuu!

sponsorid-toetajad-kehaanalüüs-rasvaprotsent-lihasmass-võistlused-kulud-merilin-taimre-paljas-porgand-toidu-tervise-fitness-blogi-bikiinifitness-ettevalmistus-teekond-muutumine-kaalulangetus-trenn-sport-poseerimine-sparta-sport-spordiklubi

Et asi ametlikult lukku panna, täitsin ma ära võistleja litsentsitaotluse, mis kehtib käimasoleva kalendriaasta jooksul ja maksab 50€. Litsentsitaotlus tuleb esitada EKFL-i liikmesklubi, mida esindada soovid, võistlusspordi koordinaatorile. Kuna olen Eestis olles vaid Sparta Spordiklubis treeninud ning see on mulle kui teine kodu, siis on mul au neid esindada!

Kehaanalüüsi tulemused

Sparta Spordiklubi pakub kiiret ja soodsat võimalust oma kehakoostise määramiseks moodsa ning täpse Jawon ioi353 analüsaatori abil ja sisaldab:

  • Baasinfot oma pikkuse ja kaalu kohta
  • Rasvaprotsendi mõõtmist
  • Lihasmassi mõõtmist
  • Bioloogilise vanuse määramist
  • Siseorganite rasvaprotsendi määramist kõhuõõnes
  • Päevakaloraaži määramist
  • Kehatüübi määramist

sponsorid-toetajad-kehaanalüüs-rasvaprotsent-lihasmass-võistlused-kulud-merilin-taimre-paljas-porgand-toidu-tervise-fitness-blogi-bikiinifitness-ettevalmistus-teekond-muutumine-kaalulangetus-trenn-sport-poseerimine-kaliiper-mõõtmine-kodus-rasv-rasvamass-rasvaprotsent

Baasinfo

  • Sugu – naine
  • Pikkus – 167,5 cm
  • Vanus – 23-aastane

16.06 vs 16.08 kehaanalüüs

  • Kaal (kg) – 57,3 vs 54,7
  • Kehamassiindeks (kg/m2) – 20,4 vs 19,5
  • Pehmed koed ehk skeleti- ja siselihased (kg) – 41,8 vs 41,0
  • Rasvamass (kg) – 12,2 vs 10,5
  • Vistseraalne rasv (cm2) – 26 vs 24
  • Rasvaprotsent (%) –21,3 vs 19,2
  • Keha bioloogiline vanus (a) – 22 vs 22
  • Keha tüüp – normaalne vs lihaseline, madal rasvaprotsent

Tule sinagi!

merilin-taimre-paljas-porgand-sparta-toitumis-nõustamine-treening-kava

Kehakoostise määramine maksab iseseisvalt 10€. Kel soov õppida oma keha tundma, saada oma toitumine ja/või treeningkava paika, siis kutsun sind koos Sparta peatreeneri Janika Koch-Mäe ja minuga toitumisnõustamisele!

Mõõdud

Mõõte võtab mult treener, seega arvestagem inimliku käevärina ja arvutiajastu silmanägemisega, heh. Parim viis on kasutada selleks mõõdulinti. Kel soov kodus ise mõõta ja tulemustel silma peal hoida, siis soovitan väga Organismi Diagnostika rasvamassi muutuste jälgimise komplekti, kuhu kuulub kaliiper, ümbermõõtude mõõtmiseks mõõdulint ja väljaprinditav tabel, kuhu saab enda näidud kuupäevaliselt kirja panna.

sponsorid-toetajad-kehaanalüüs-rasvaprotsent-lihasmass-võistlused-kulud-merilin-taimre-paljas-porgand-toidu-tervise-fitness-blogi-bikiinifitness-ettevalmistus-teekond-muutumine-kaalulangetus-trenn-sport-poseerimine-kaliiper-mõõtmine-kodus-rasv-rasvamass-rasvaprotsent

16.06 vs 09.08 mõõtmistulemused

  • Säär (cm) – 34,5 vs 35,5
  • Reis (cm) – 54,5 vs 53,5
  • Naba (cm) – 73,5 vs 70
  • Rind (cm) – 87 vs 85,5
  • Biitseps flexed (cm) – 30,5 vs 30
sponsorid-toetajad-kehaanalüüs-rasvaprotsent-lihasmass-võistlused-kulud-merilin-taimre-paljas-porgand-toidu-tervise-fitness-blogi-bikiinifitness-ettevalmistus-teekond-muutumine-kaalulangetus-trenn-sport-poseerimine-kaliiper-mõõtmine-kodus-rasv-rasvamass-rasvaprotsent

Kingad on pärit PoleDanceShop lehelt: http://www.poledanceshop.ee/

Põhimõtteliselt olen kaotanud igaltpoolt sentimeetreid, suuremas osas rasva arvelt ja kindlasti ka jääknähtudena lihaste arvelt. Ainus suurem number tuleneb säärtelt. On ka põhjust, sest hakkasin esimest korda elus sääri treenima ja pääris korralikult lausa. Kõige rohkem paistab silma muutus vöökohal. No ikka seal, kus mängib enim rolli tervislik toitumine. Nagu öeldakse, siis: “Abs are made in the kitchen“. Püksid on mul igatahes suureks jäänud, särgid on tavalisest rohkem lotendavad ja eks rinnahoidjatesse on ka vähe ruumi üle jäänud. Ongi paras aeg oma riidekappi uuendada ja sügisele uue minana vastu lennata!

Poseerimine

Poseerimine on kogu võistluse võti! Kui sul on täisraam olemas, aga seda teistele näidata ei oska, siis pole sellest ka kasu. Nii otsustasin ma minna kindla peale välja ja õppida parimalt, kelleks on tunnustatud treener, juhendaja ja fitnessivõistleja Egle Eller-Nabi. Tema tunniajane poseerimistund maksab 40€ ning läbi viib ta seda Arigato Spordiklubis. Pealtnäha jätavad bikiinivõistlejad üleoleva, tibiliku ja kurja mulje, aga Egle oli juba meili teel vastupidist tõestanud. Temaga oli absoluutne rõõm tutvuda ja see tund, mis venis küll kaheks, läbi viia. Õppisin ära peamised poosid, üleminekud ja kuidas luua omale I-kõnnak.

Kuna mul endal puudusid veel võistlusbikiinid, siis ta oli mulle valiku enda omadest lausa kaasa võtnud. Bikiinid seljas, oli ärevus juba lavale astuda laes. Ma ei suuda ära oodata, et oma mitme kuu rasket tööd kohtunikele tõestada! Siin väike kodune video mu lemmikute poosidega, mis tehtud 14.08.2016.

Poseerimine on raskem kui paistab. Nagu Egle ütles: “Sa teed seda õigesti siis, kui sul enam ebamugavam olla ei saa!” Ehk siis võimalikult väänatud ja pinges peab olema, et oma lihased ja vorm esile tuua. Kõige suuremaks väljakutseks (eriti naistele) peetakse lailihaste esile toomist. Seda võib näha ka mu videost, kus esimesel korral ebaõnnestus ja teisel oli juba vähe parem. Küll aga vajab see igapäevast harjutamist parimaks soorituseks.

Lõpetuseks…

Kaal langeb mul samade makrode juures endiselt. Treeningkava sai nüüd nädala algusest aga muudetud ja sellest juttu juba järgmises postituses. Lisaks siis sponsoritest, toetajatest, toidulisanditest ja muidugi progressist. Järgmises postituses loodan ka bikiinidega lagedale tulla. Mis värvi need on, mis te pakute?

Comments

  1. Heylin says

    Kuidas kingade numbrid on, kas vastab suurusele? Kui jalg on kahe numbri vahepealne, kas võtta pigem väiksem või suurem?
    Hoian väga pöialt Sulle! ?

    • says

      Tere,

      Mulle on etteantud ajavahemikud, mida on väga soovitav järgida, sest siis püsib mu veresuhkur päeva lõikes normaalne. Miks ma enne 8 kindlasti süüa ei taha, sest tean, et voodisse ma enne 22 ei lähe. Kui söön kõik söögikorrad paar tundi varem, siis on õhtu lõpuks lihtsalt kõht väga tühi. Eelistan hommikul juua teed ja näljatunne on minimaalne ning talutav. Palju hullem on koriseva kõhuga voodisse minna 😉

      • . says

        Hei! Ei mõtle seda üldse halvaga, aga kas sa arvad, et heas vormis olemiseks peab nälga tundma? Olen ise toitumishäirest tervenenud ning kuulan oma keha rohkem kui kunagi varem ja minu arvates on näljatunne selge märk sellest et peaks sööma…Sa oled rääkinud ka, kuidas su baasainevahetus on kuskil 1200+ kcal ja sa sööd 1500 ringis ja kulutad kuni 1000 vms. Kui trenn maha arvestada siis jääb ju mõni päev ainult kuskil 500-600 ja see on ju ainult pool baasainevahetusest? Kas see ebatervislik pole? Imetlen sind ja soovin sulle palju edu, need küsimused on tõesti lihtsalt puhtast huvist.

        • says

          Tere,

          Oh jumal, eii!! Ma ei tunne ka nälga, absoluutselt mitte. Üles ärgates on tõesti kõht tühi, aga kas pole mitte meil kõigil? Ja süüa tuleks ikka siis kui kõht on tühi ju 🙂 Ma ise söön 6 korda päevas, aga väga roheliselt ja toitainerikkalt. Ehk siis ma ei pista suhu tühje kaloreid.

          Jah, selles baasainevahetuses on sul õigus. Aga mida ma ka postituses rõhutan, kallikesed, tegemist on võistlusspordiga! Rangelt keelan järgi teha niisama huvist, sest siin on mängus treeneri pidev jälgimine ja kontroll, et mul kõik alati korras oleks. Ega lavavormi polegi kerge saavutada ja tõesti, need viimased pingutused on ebatervislikud. Aga see on midagi, mis pakkus mulle alati huvi ja ma tahtsin endale uut väljakutset.

          Tegemist ei ole näljutamisega, vaid teadlikult toitumise ümberplaneerimisega. Minu toidulaual on 50% köögiviljad, 25% kvaliteetsed valguallikad ja 25% kvaliteetsed rasvad. Ma toitun pigem volüümikalt ja ei pea seepärast nälja pärast muretsemagi 😉

          Aitah küsimuse eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga