30 sekundiga peenike piht!

Ma tean, ma tean… selliseid pealkirju kohtab enim ajakirjades ja kollases meedias. Tõeline click-bait, eksole? Aga näe ometi, siin sa oled. Tegelikult ei pannud ma pealkirja selle järgi, kuidas lugeja tähelepanu püüda, vaid seepärast, et postituses tuleb tõesti juttu sellest, kuidas saada 30 sekundiga peenem piht! Instagramis nii palju minult uuritud teema, et kergem on sellest postitus kirjutada ja loodetavasti saate oma küsimustele vastused!

Mis asi on waist trainer?

Instagrami jälgijad on hästi kursis, millega tegu. Kannan waist trainerit pea iga treening! See kõik sai alguse bikiinifitnessi teekonnal, mil mõne kaasvõistleja piht tegi silmad ette. “No kuiiiidas saab mõnel see piht ikka nii kitsas liivakell olla?” Hakkasin kaasvõistlejatelt nõu küsima ja uurima, kas nad kasutavad mingeid spetsiaalseid viise või vahendeid sellise talje saavutamiseks. Tuleb välja, et jah!

Selle vahendi nimi on waist trainer. Tegemist on elastse korsetiga, mis venib keha kuju järgi. Korsett on siiski piisavalt tihke, avaldamaks survet kõhu piirkonnale, et saavutada soovitud tulemus. Tegemist ei ole traditsioonilise 19. sajandi korsetiga, mis oli võimeline moonutama naise keha permanentselt surudes roideid üles ning sisikonda kokku, põhjustades nii raskeid tervisehädasi.

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-tervis-fitness-ilu-korsett-naiselik-talje-piht-peenike-waist-trainer-sport-kaalulangetus

Kui sellest kuulsin, hakkasin üha enam seda ka enda ümber tähele panema. Ikka on ju nii, et kui pole millestki varem kuulnud, siis ei oska seda ka märgata. Teised imestavad siis, kuidas sa ei tea, igal pool räägitakse ja kirjutatakse ju. Ja siis oled justkui talveunest ärganud, sest tõepoolest kõik kohad kihavad sellest!

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-tervis-fitness-ilu-korsett-naiselik-talje-piht-peenike-waist-trainer-sport-kaalulangetus

Olgugi, et ajal, mil ma seda jõusaalis kandma hakkasin, ei olnud see just tavanähtus, siis mind üldse ei huvitanud, kas keegi vaatab sellele viltu või mitte. “Pfft, see tšikk käib korsetiga trennis! On alles veidrik, eks?” Ja peagi nägin juba mitmeid naisi seda enda jõusaalis kandmas! Pealegi saab seda alati riiete alla peita, kui tõesti peaksid olema vähe tagasihoidlikum või häbelikum.

Kuidas waist trainer kasulik on?

Waist trainereid on erinevaid – hingavast materjalist ja lateksist, õlapaeltega ning 6-haagireaga. Lisaks waist traineritele on olemas ka lihtsalt korrigeeriv pesu – aluskleit, öösärk, korsettpüksikud ja body. Olenemata tootest, toimivad kõik aga ühise eesmärgi nimel:

  1. hetkega väiksem piht – olles tihedalt ümber kõhupiirkonna, surub see talje lamedamaks ja ümbermõõdult väiksemaks. Riided istuvad seljas paremini ning visuaalselt kaotab kehakaalult kilosid.
  2. sirgem rüht – korrigeerib rühti nii püsti kui istumisasendis. Tulemuseks on ilusam ja naiselikum kehahoiak.
  3. toestatud alaselg – hoides istumisasendi selga sirgena, leevendab see alaseljavalusid ning aitab neid ennetada.
  4. vähenenud söögiisu – toetades ning olles tihkelt ümber keha, tekib söömise ajal kiiremini täiskõhu tunne. Tänu sellele väldime ülesöömist ning toidust saadavat üleliigset energiat, mis ladestuks kehale rasvana.

Missugust waist trainerit kasutan mina…

…trennis?

Seega sobib waist trainer mitme probleemi või eesmärgi jaoks. Ise armastan kasutada näiteks lateksist waist trainerit trennis, et parandada rühti ja hoida oma kerelihased kontrollitult. Kardio ajal mõjub see vapustavalt higistama panevalt.

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-tervis-fitness-ilu-korsett-naiselik-talje-piht-peenike-waist-trainer-sport-kaalulangetus

Kui jõutreeningu ajal seda ka ei kanna, siis jooksma minnes või muud kardiot tehes panen alati peale! Pärast trenni ära võttes, tilgub kõhupiirkond higist. Väljutades kehast niimoodi liigse vee ja koos sellega ka mürkained, on kõht pärast eriti lame ja enesetunne hea. Head aega puhitustunne!

…igapäevaselt?

Ega waist trainer ainult treenides taljele mõju avalda. See on kusjuures eriti hea neile, kelle töö on peamiselt istuv (khmm, nagu näiteks blogijal), rääkinud juba eelnevalt alaseljavalude ennetamisest. Muidugi ka neile, kes lihtsalt mingil põhjusel trenni ei jõua, siis hoiab igapäevane waist trainer söögiportsjonid kontrolli all, vähendades samas talje ümbermõõtu. Igapäevaselt kasutan ma 6 haagireaga korsetti.

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-tervis-fitness-ilu-korsett-naiselik-talje-piht-peenike-waist-trainer-sport-kaalulangetus

Seda annab kenasti ka kleidikese või pihaseeliku alla peita, kui soovid visuaalselt olla kilo või kaks kõhnem. Küll aga on kleidi all kandmiseks olemas minu arvates veel parem variant – korrigeeriv body, korsett-püksikud või aluskleit. Need ei jää kleidi alt üldse paistma ning avaldades vöökohale vähem survet, on pikaks õhtuks ka mugavam alternatiiv. Samas olles piisavalt sitke, et hoida kõhuvoldikesed kontrolli all ja parandada vormi märkimisväärselt! Ja kui kannad sukkpükse, siis korrigeeriva pesuga võid unustada sukkpükste kummi soonimise kõhul, tekitades nii Michelin’i efekti, hehe.

…öösel?

Kui miskipärast päeval korsetti kanda ei saa või ei taha, siis miks mitte trimmida oma vöökohta öösiti… mil keegi sind niikuinii ei näe. Kui sa just pole värskes suhtes ja oma uut partnerit ära hirmutada ei taha, hehe! Kui oled niikuinii ööriiete kandja, siis on olemas ka korrigeeriv öösärk, mis on minu arvates väga seksika välimusega ning avaldab vöökohale veel positiivset mõju ka! Pealegi ei saa kutt arugi, et tegemist on korrigeeriva pesuga. Öösärki soovitan aga M suurusele ja ülespoole. Mina otsest survet vöökohal sellega ei tunne, kuid kindlasti tõmbab kokku suurema vööümbermõõdu korral.

merilin-taimre-paljas-porgand-blogi-tervis-fitness-ilu-korsett-naiselik-talje-piht-peenike-waist-trainer-sport-kaalulangetus

Kokkuvõttes on kõik waist trainerid siiski abivahendiks saavutamaks kas hetkeks riiete all visuaalselt parem vorm või pikema kandmise tulemusel kitsam vöökoht. See ei tähenda, et tuleks loobuda treenimisest ja tervislikust toitumisest. Need on ikkagi hea vormi aluseks ning kõik ülejäänu vaid abivahendid! Kui oled huvitatud waist traineri soetamisest, siis olen palunud oma lugejatele ka sooduskoodi “paljasporgand”, millega saate kõikidelt toodetelt -10% soodustust!

Comments

  1. Hele says

    Kui pikema perioodi jooksul kandes annab kitsama vöökoha kui geneetiliselt antud, siis midagi siiski muudab organismis ju? Või ei? Vormiv pesu veel aga korsett regulaarselt ei kõla minu jaoks “isuäratavalt”.

    • says

      Kõik olenebki kasutajast ja mida ta soovib saavutada. Kes kannabki seda iga päev koguaeg või suurema osa ajast, siis ma olen kindel et avaldab mõju. Kindlasti mitte nii olulist kui korsett, kuid vahe peaks olema ikkagi märgata. Üks asi, kuidas see moonutamata kindlasti positiivselt mõjutab, on see, et õpid oma kõhtu nö “sees hoidma” ehk kerelihaseid rohkem kontrollima ja visuaalselt parandad juba oma rühti ja välimust. 🙂 Tean paljusi tüdrukuid, kes ei rakenda oma kerelihaseid vabas olekus ja kõtu on n-ö punnis koguaeg. See õpetab seda harjumust muutma ja enda kõhtu kontrollima 😉

  2. Liisa says

    Kuidas kommenteerid waist-trainerite mõju korsetilihastele? Korseti-müütide/faktide kohaselt need nö suretavad kerelihaseid ning avaldavad survet valedesse piirkondasesse(eelkõige istudes).

    • says

      Nagu ka siin kirjas, siis need pole nii tugevad kui korsetid. Ei tea kas oled neid kunagi proovinud, aga need on elastsed ning võtavad keha järgi kuju. Muidugi oleneb sellest kui pingule need tõmmata. Peamine eesmärk sellel ei olegi meie korsetilihaseid moonutada 🙂 Kellel aga selline eesmärk siis kannaks neid vast iga päev koguaeg või kasutaks klassikalist korsetti.

  3. Eero says

    Really?

    Igat Kardashiani promotud õudust ei peaks ka nii kergekäeliselt teistele müüma.

    Mõnest asjast unustasid vist kirjutada:
    1. kerelihaste atrofeerumine – WT mitte ei aita seljavalusid vähendada/ennetada vaid aitab just ende tekkimisele kaasa, kuna core lihased ei pea enam niipalju tööd tegema.
    2. Vähenenud verevarustus kerepiirkonnas
    3. Ebatervislik surve organitele – ka WT surve on ebaloomulik, ma ei räägi siin hardcore korsettidest
    4. Häiritud seedeprotsessid – nagu ütlesid, ei mahu enam niipalju sööki makku, kuna maos pole enam piisavalt ruumi siis on acid reflux kerge tulema
    5. Ülekuumenemine – kirjutasid, et kardio ajal higistab WT all nahk eriti aktiivselt. Kui just võistluseelset kaalukategooriasse mahtumise cut`i käsil ei ole siis ei ole ühtegi mõistuslikku põhjendust, miks tavasportlane peaks organismi ülekuumenemise tõttu vee arvelt kaalu vabatahtlikult kaotama
    6. Hapniku piiramine – trenni ajal on lihastel eriti suurt hapniku juurdevoolu vaja – WT piirab natuke hingamist, vähendades hapniku juurdevoolu
    jne
    jn

    • says

      Tõesti pole kursis, mida Kardashian teeb 😀

      1. See pigem paneb küürutsejad sirgelt istuma ja oma halbu harjumusi muutma, sest kui see on peal piisavalt pingul, siis küürus istuda on väga ebameeldiv. Kui harjumused on paremad juba, siis ega seda ei peagi koguaeg kandma, et kerelihaste töö võiks niivõrd olulisel määral atrofeeruda, et neid enam töösse ei suudeta rakendada 😀

      Ülejäänu osas võin öelda, et ebatervislik on täpselt samamoodi organite välja venitamine süües liiga palju, mistõttu tehakse maovähendusoperatsioone jms. Kas see on tervislikum kui waist traineri kandmine paar tundi suure õhtusöömingu ajal, et vähendada ülesöömist?

      Tegin ka juttu, et seda ei pea kandma nii palju. Mina kannan seda trenni näiteks trennis ehk siis u 1-2 h päevas ning see ei saa kuidagi mõjutada mu keha verevarustust ega survestada mu organeid. Trennis on harjutused väga palju kontrollitumad.

      Ma väga mõistan su muret ja kõik on väga põhjendatud argumendid! Ma olen väga tänulik nende eest. Aga kui reaalselt näed ja proovid neid, siis mõistad, et need ei ole nii kanged ja tugevad, et sellisel määral negatiivset mõju avaldada. Need ei olegi mõeldud koguaeg kandmiseks aastate jooksul, vaid siis kui on vaja või tõesti huvi vähem süüa, rohkem higistada või oma rühti parandada. 🙂

      Kindlasti on inimesi, kellele see sobib vähem ja kellele rohkem. Enne postituse kirjutamist olen ma seda aasta aega kasutanud, just treeningute ajal ning pole ühtegi negatiivset mõju täheldanud. Jälgijad tundsid suurt huvi, millega tegu ning kuidas see mõjub.

      • eero says

        Kui harjumused on paremad juba, siis ega seda ei peagi koguaeg kandma, et kerelihaste töö võiks niivõrd olulisel määral atrofeeruda, et neid enam töösse ei suudeta rakendada 😀
        * Toetav korsett võtab lihastelt tööd ära – ära räägi äärmustest, et lihased üldse enam tööle ei hakka.

        Ülejäänu osas võin öelda, et ebatervislik on täpselt samamoodi organite välja venitamine süües liiga palju, mistõttu tehakse maovähendusoperatsioone jms. Kas see on tervislikum kui waist traineri kandmine paar tundi suure õhtusöömingu ajal, et vähendada ülesöömist?
        *jälle äärmus – sa ei räägi ju WT kasutamisest tugevalt rasvunud inimeste puhul. See, et WT kahjustab tervist vähem kui haiglaslik ülekaalulisus ei tee WT`d automaatset ohutuks

        Tegin ka juttu, et seda ei pea kandma nii palju. Mina kannan seda trenni näiteks trennis ehk siis u 1-2 h päevas ning see ei saa kuidagi mõjutada mu keha verevarustust ega survestada mu organeid. Trennis on harjutused väga palju kontrollitumad.
        *1-2h survet organitele on ka ebaloomulik surve. Korseilihased on mõeldud organeid toaetama, WT`d kandes muutuvad orsetilihased kasutumaks ja ajaga nõrgemaks.

        Ma väga mõistan su muret ja kõik on väga põhjendatud argumendid! Ma olen väga tänulik nende eest. Aga kui reaalselt näed ja proovid neid, siis mõistad, et need ei ole nii kanged ja tugevad, et sellisel määral negatiivset mõju avaldada. Need ei olegi mõeldud koguaeg kandmiseks aastate jooksul, vaid siis kui on vaja või tõesti huvi vähem süüa, rohkem higistada või oma rühti parandada. 🙂
        *WT ei ole korsett mille mõju aastaga avaldub, selles ongi häda, et tagajärjed võivad 5 aasta pärast välj lüüa.
        Kuskil võiks valiku teha, mida sa müüd ja mida mitte.

        Kindlasti on inimesi, kellele see sobib vähem ja kellele rohkem. Enne postituse kirjutamist olen ma seda aasta aega kasutanud, just treeningute ajal ning pole ühtegi negatiivset mõju täheldanud. Jälgijad tundsid suurt huvi, millega tegu ning kuidas see mõjub.

Trackbacks

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga